Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Do zadań Wydziału Budżetu i Finansów należy w szczególności:
prowadzenie spraw związanych z dochodami i wydatkami budżetowymi: a) opracowywanie projektu budżetu Gminy oraz projektów zmian w budżecie, b) nadzór i kontrola realizacji budżetu, c) zapewnienie obsługi finansowo-księgowej Urzędu, d) uruchamianie środków finansowych dla gminnych jednostek organizacyjnych, e) sprawowanie nadzoru nad gospodarką finansową gminnych jednostek organizacyjnych, f) rachunkowe rozliczanie dotacji otrzymanych i udzielanych z budżetu Gminy, g) prowadzenie spraw związanych z obsługą bankową budżetu Gminy oraz obsługą długu publicznego, a także ewidencjonowanie i rozliczanie środków pozabudżetowych otrzymanych przez Gminę, h) prowadzenie księgi inwentarzowej środków trwałych, i) rozliczanie inwentaryzacji, j) dokonywanie wyceny aktywów oraz pasywów i ustalenie wyniku finansowego, k) sporządzanie sprawozdań budżetowych i finansowych, informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy, l) dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej, świadczeń pieniężnych oraz postępowania zabezpieczającego,
prowadzenie ewidencji i aktualizacja tytułów wykonawczych,
prowadzenie windykacji należności Gminy wynikających z umów cywilnoprawnych,
prowadzenie spraw związanych z podatkami od towarów i usług (VAT),
realizacja zadań wynikających z ustawy o opłacie skarbowej,
prowadzenie rachunkowości syntetycznej i analitycznej Gminy oraz Urzędu poza podatkami i opłatami za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
prowadzenie urządzeń syntetycznych i analitycznych dochodów budżetowych, wydatków budżetowych, inwestycji oraz środków pozabudżetowych,
prowadzenie spraw związanych z opłatami i składkami, do uiszczenia których Gmina jest zobowiązana odrębnymi ustawami, uchwałami lub umowami,
prowadzenie spraw związanych z umorzeniem, odroczeniem, rozłożeniem na raty należności Gminy z tytułu podatków i opłat,
współpraca z merytorycznymi komórkami organizacyjnymi w sprawie pozyskiwania środków na zadania gminne w zakresie finansowym,
prowadzenie spraw związanych z finansowaniem i rozliczaniem inwestycji realizowanych przez Gminę,
prowadzenie spraw związanych z refundacją kosztów przyuczenia do zawodu i nauki zawodu pracowników młodocianych,
prowadzenie spraw związanych z wypłatą stypendiów dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy uczęszczających do szkół ponadgimnazjalnych,
prowadzenie ewidencji ilościowo-wartościowej, ilościowe prowadzenie ewidencji pozostałych środków trwałych Urzędu (wyposażenia),
prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem majątku Gminy i pozostałymi ubezpieczeniami Urzędu,
prowadzenie spraw z zakresu kadr i płac, a w szczególności: a) prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu i kadry kierowniczej gminnych jednostek organizacyjnych (poza dyrektorami szkół) oraz wszystkie prace wynikające z tego zakresu, b) prowadzenie dokumentacji i spraw związanych z odbywaniem praktyk szkolnych i staży pracy w Urzędzie oraz robót publicznych lub prac interwencyjnych na podstawie zawartych umów, c) prowadzenie spraw z zakresu kształcenia, doskonalenia zawodowego i szkoleń pracowników Urzędu, d) przygotowywanie upoważnień i pełnomocnictw dla kierowników gminnych jednostek organizacyjnych oraz zakresów czynności kierownikom wydziałów i pracownikom biur – w porozumieniu z Sekretarzem, e) wystawianie delegacji służbowych oraz prowadzenie ich rejestru, f) prowadzenie spraw związanych z realizacją ryczałtów samochodowych, g) opracowywanie i aktualizacja aktów prawa wewnętrznego związanych z funkcjonowaniem Urzędu, w szczególności takich, jak: i) Regulamin pracy, ii) Regulamin wynagradzania pracowników Urzędu, iii) Regulamin okresowych ocen kwalifikacyjnych pracowników zatrudnionych w Urzędzie, iv) Regulamin dofinansowania pracownikom Urzędu kosztów płatnych studiów, v) Regulamin przyznawania nagród pracownikom Urzędu, vi) Regulamin premiowania pracowników na stanowiskach pomocniczych i obsługi w Urzędzie, vii) Regulamin naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie i na stanowiska kierowników jednostek organizacyjnych Gminy, viii) Regulamin przeprowadzania służby przygotowawczej i organizowania egzaminu kończącego tę służbę w Urzędzie, h) prowadzenie spraw kadrowych pracowników zatrudnianych w Urzędzie w ramach projektów finansowanych lub dofinansowywanych ze środków zewnętrznych, w tym z funduszy unijnych, i) prowadzenie spraw związanych z naborem na wolne urzędnicze i kierownicze stanowiska pracy, j) przyjmowanie oświadczeń majątkowych pracowników Urzędu oraz kierowników Gminnych jednostek organizacyjnych, k) naliczanie wynagrodzeń i bezosobowego funduszu płac, l) prowadzenie spraw Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w zakresie: i) zgłoszeń pracowników do ubezpieczeń społecznych oraz członków rodzin pracowników do ubezpieczenia zdrowotnego, ii) bieżącej aktualizacji bazy danych, iii) wyrejestrowania z ubezpieczenia pracowników, których stosunek pracy dobiegł końca, m) rozliczenia z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych Urzędem Skarbowym i Powiatowym Urzędem Pracy, n) obsługa finansowa Rady, inkasentów i sołtysów, o) wywieszanie na tablicy ogłoszeń do publicznej wiadomości informacji, zawiadomień, obwieszczeń od innych organów i instytucji, p) sprawozdawczość zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresie prowadzonych spraw, q) reklamowanie z „urzędu” żołnierzy rezerwy od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny wykonujących mandat radnego i nie będących pracownikami w rozumieniu Kodeksu pracy zamieszkałych na terenie Gminy, r) współpraca z osobą wykonującą w Urzędzie zadania inspektora bezpieczeństwa i higieny pracy