Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Wydział Zagospodarowania Przestrzennego i Nieruchomości
Do zadań Wydziału Zagospodarowania Przestrzennego i Nieruchomości należy w szczególności:
w zakresie zagospodarowania przestrzennego: a) prowadzenie procedury sporządzania studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy i jego zmiany, b) przygotowywanie materiałów geodezyjnych do opracowania planu i jego zmiany oraz ustalanie niezbędnego zakresu prac planistycznych, c) prowadzenie procedury sporządzenia i zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy, d) przekazywanie Wojewodzie Mazowieckiemu uchwały w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy, e) wykonywanie wypisów i wyrysów z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy, f) przekazywanie Staroście Nowodworskiemu kopii uchwalonego studium i miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, g) prowadzenie rejestru planów miejscowych, gromadzenie materiałów z nimi związanych i przechowywanie ich oryginałów, w tym również uchwalonych i nieobowiązujących, h) prowadzenie rejestru wniosków o sporządzenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego i jego zmiany, i) współpraca z komórkami organizacyjnymi, instytucjami i jednostkami polityki przestrzennej w zakresie polityki przestrzennej Gminy, j) opracowywanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz decyzji lokalizacji celu publicznego, k) zlecanie opracowań, studiów, koncepcji i badań oraz innych materiałów niezbędnych w toku prac nad polityką przestrzenną, l) opieka nad nieruchomościami stanowiącymi zabytki w rozumieniu przepisów o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, m) wydawanie w oparciu o przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego zaświadczeń w zakresie zagospodarowania przestrzennego i rewitalizacji, n) współpraca z Wydziałem Inwestycji, Zamówień Publicznych i Programów Strukturalnych w zakresie postępowania o udzielenie zamówień publicznych dotyczących planowania i zagospodarowania przestrzennego, o) prowadzenie zamówień w zakresie planowania i zagospodarowania przestrzennego, co do których nie stosuje się ustawy – Prawo zamówień publicznych, p) przygotowywanie do celów statystycznych danych dotyczących planowania przestrzennego w Gminie, q) przygotowywanie odpowiedzi na odwołania i przekazywanie ich do organu II instancji, w zakresie zadań i kompetencji wydziału, r) wydawanie zezwoleń w oparciu o przepisy ustawy z dnia 11 maja 2007 r. o tworzeniu i działaniu wielko powierzchniowego obiektu handlowego, s) opracowywanie kierunków rozwoju Gminy, programów kształtowania polityki przestrzennej oraz potrzeb w zakresie infrastruktury technicznej, w tym wykonywanie prac studialnych i prognostycznych, t) prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie właściwości wydziału, zakończonych wydaniem decyzji administracyjnych, u) wydawanie zaświadczeń w oparciu o Prawo budowlane, v) realizacja zadań obronnych,
w zakresie nieruchomości: a) sprawowanie zarządu nad budynkami oraz obiektami, w tym obiektami sportowymi, stanowiącymi własność Gminy i nie przekazanymi w zarząd innym jednostkom organizacyjnym, b) prowadzenie spraw związanych z nabywaniem nieruchomości na rzecz Gminy, c) prowadzenie spraw nieruchomości stanowiących mienie Gminy, związanych ze sprzedażą, oddaniem w użytkowanie wieczyste, zbyciem prawa użytkowania wieczystego, dzierżawą, użytkowaniem, zarządem trwałym, najmem, użyczeniem, d) prowadzenie spraw związanych z przekształceniem prawa użytkowania wieczystego w prawo własności, e) prowadzenie spraw związanych z opłatami wynikającymi z określonych form władania nieruchomością (użytkowanie wieczyste, dzierżawa, najem, użytkowanie, trwały zarząd, użyczenie), f) prowadzenie spraw dotyczących gospodarki nieruchomościami, gdzie organem orzekającym jest Starostwo Powiatowe, w zakresie: wywłaszczenia nieruchomości na cele publiczne, zwrotów nieruchomości na rzecz byłych właścicieli, g) prowadzenie spraw związanych z dokonywaniem podziałów nieruchomości położonych na terenie Gminy, h) prowadzenie spraw związanych ze scaleniem i podziałem nieruchomości, i) prowadzenie spraw związanych z rozgraniczaniem nieruchomości, j) prowadzenie spraw numeracji porządkowej nieruchomości, k) prowadzenie spraw nazewnictwa ulic, placów, l) planowanie i sprawozdawczość zgodnie z właściwością wydziału, m) prowadzenie spraw we współpracy z Wydziałem Inwestycji, Zamówień Publicznych i Programów Strukturalnych dotyczących postępowań o udzielanie zamówień publicznych z zakresu gospodarki nieruchomościami Gminy, n) regulacja stanów prawnych i ujawnianie nieruchomości i dróg gminnych w Księgach Wieczystych, o) prowadzenie ewidencji mienia komunalnego Gminy i Skarbu Państwa (zasób Gminy), p) prowadzenie innych spraw wynikających z procedur związanych z funkcjonowaniem administracji publicznej w zakresie gospodarki nieruchomościami, q) monitorowanie zadań powierzonych Nasielskiemu Budownictwu Mieszkaniowemu w zakresie mieszkań komunalnych i polityki lokalowej, r) udział w pracach komisji mieszkaniowej, s) przygotowanie informacji o stanie mienia komunalnego na dzień 31 grudnia roku budżetowego w zakresie określonym w art. 267 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.