Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Wydział Inwestycji, Zamówień Publicznych i Programów Strukturalnych
Do zadań Wydziału Inwestycji, Zamówień Publicznych i Programów Strukturalnych należy w szczególności:
przygotowywanie, realizacja i oddanie do użytkowania inwestycji i zadań remontowych objętych budżetem Gminy w zakresie dróg i pasa drogowego, oświetlenia ulicznego, wodociągów, kanalizacji, placówek oświatowych, obiektów użyteczności publicznej, w tym wiat przystankowych oraz innej infrastruktury,
udział w opracowaniu projektu budżetu Gminy,
przygotowanie wniosku o wydanie decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego,
przygotowanie harmonogramów, koordynacja, odbiór i rozliczanie prac projektowych,
przygotowanie wniosku o wydanie decyzji – zatwierdzającej projekt budowlany i pozwolenie na budowę oraz zgłoszenia robót budowlanych,
kontrola realizacji robót w terenie, w szczególności dzienników budowy,
opracowanie planów zamówień publicznych,
wnioskowanie trybu postępowania o udzielenie zamówienia, w oparciu o plan zadań w budżecie,
obsługa przeprowadzanych postępowań o zamówienia publiczne i opracowywanie dokumentacji przetargowych,
wydawanie dokumentacji przetargowej wykonawcom,
obsługa i uczestnictwo w pracach komisji przetargowej, dbałość o sprawną organizację postępowania,
kontrola przestrzegania procedur zamówień publicznych z obowiązującymi przepisami z zakresu prawa zamówień publicznych.
prowadzenie nadzoru technicznego robót i ich odbiory,
rozliczanie materiałowe i finansowe robót,
zapewnienie bezpieczeństwa infrastruktury położonej na terenie Gminy,
prowadzenie okresowych kontroli bezpieczeństwa i stanu technicznego infrastruktury wymaganych przepisami prawa w szczególności dróg wraz z infrastrukturą drogową, instalacji oświetlenia ulicznego, mostów, przepustów, ujęć wodnych i przepompowni,
prowadzenie postępowań administracyjnych: w sprawie lokalizacji zjazdów, w sprawie wyrażenia zgody na umieszczenie urządzeń w pasie drogowym, w sprawie wyrażenia zgody na zajęcie pasa drogowego,
naliczanie opłat związanych z umieszczeniem urządzeń w pasie drogowym oraz zajęciem pasa drogowego,
wnioskowanie i opiniowanie w sprawie zaliczenia do odpowiedniej kategorii dróg zgodnie z obowiązującymi przepisami,
opiniowanie stałej i czasowej organizacji ruchu na drogach,
opiniowanie projektów budowy, przebudowy dróg na terenie Gminy, w celu uzyskania zezwolenia na realizację inwestycji drogowej,
prowadzenie ewidencji dróg i obiektów mostowych,
realizacja zadań związanych z oświetleniem dróg, ulic i placów,
wprowadzanie i nadzorowanie systemu informacji miejskiej,
planowanie i organizacja zaopatrzenia w energię elektryczną, cieplną i paliwa gazowe na terenie Gminy.
W ramach Wydziału tworzy się Referat Pozyskiwania Środków Zewnętrznych, do którego zadań należy w szczególności:
monitorowanie programów w zakresie pozyskiwania środków krajowych i zagranicznych
przygotowywanie wniosków aplikacyjnych mających na celu pozyskanie środków na zadania realizowane przez Urząd, przy współpracy merytorycznych komórek organizacyjnych,
opracowywanie uzupełnień do wniosków aplikacyjnych i niezbędnej dokumentacji,
koordynacja i pomoc przy sporządzaniu sprawozdań i rozliczaniu przedsięwzięć prowadzonych przez Gminę w ramach projektów współfinansowanych ze środków zewnętrznych,
doradztwo innym jednostkom i instytucjom z terenu Gminy w zakresie pozyskiwania środków zewnętrznych (przy opracowywaniu projektu, w zakresie uzupełnień do wniosku aplikacyjnego i do niezbędnej dokumentacji, sporządzaniu sprawozdań oraz rozliczeń),
nadzór nad przestrzeganiem zapisów umów (z zachowaniem celów operacji w związku z realizacją zadań w ramach pozyskanych środków zewnętrznych) w komórkach organizacyjnych Urzędu,
opracowywanie corocznych zestawień dotyczących pozyskanych form wsparcia zewnętrznego przez Urząd oraz przez jednostki organizacyjne Gmin