Zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej
1. Każdy interesant Urzędu Miejskiego w Nasielsku (dalej „Urzędu”), bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, może poinformować o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.
Zgłoszenie o braku dostępności ma charakter wyłącznie informacyjny.
Zgłoszenie można złożyć:
2. Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, tj. wskazaniu realnej potrzeby skorzystania z usług, może złożyć wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.
Wniosek musi zawierać:
Wniosek można złożyć:
Zapewnienie dostępności przez Urząd, w zakresie określonym we wniosku, następuje bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli zapewnienie dostępności w tym terminie nie jest możliwe, Urząd niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku. W przypadkach uzasadnionych wyjątkowymi okolicznościami, gdy zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku jest niemożliwe lub znaczenie utrudnione, Urząd zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności i jest zobowiązany do zaproponowania dostępu alternatywnego oraz uzasadnienia swojego stanowiska.
3. Wnioskodawca może złożyć skargę na brak dostępności w Urzędzie, w przypadku gdy Urząd nie zapewnił wnioskodawcy dostępności:
Wnioskodawca składa skargę na brak dostępności w Urzędzie do Prezesa Zarządu Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Wnioskodawcy przysługuje prawo do wniesienia skargi w terminie 30 dni od dnia, w którym upłynął odpowiednio termin, o którym mowa w pkt 3.1 lub 3.2, albo od dnia otrzymania zawiadomienia, o którym mowa w pkt 3.3.
Pobierz: załączniki dostępne na dole strony.
Zapewnienie dostępności cyfrowej strony internetowej lub Biuletynu Informacji Publicznej lub ich elementów (dalej „dostępności cyfrowej”)
1. Każdy interesant może wystąpić z żądaniem (o zapewnienie dostępności cyfrowej (dalej „żądanie”)).
Żądanie musi zawierać:
Żądanie można złożyć:
Zapewnienie dostępności cyfrowej następuje bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej w tym terminie nie jest możliwe, Urząd niezwłocznie powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach opóźnienia oraz wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności cyfrowej, jednak nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. W przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności cyfrowej zgodnie z żądaniem, Urząd powiadamia osobą występującą z żądaniem o jej przyczynach i wskazuje alternatywny sposób dostępu do elementu strony internetowej lub Biuletynu Informacji Publicznej wraz z uzasadnieniem.
Urząd może odmówić zapewnienia dostępności cyfrowej elementu strony internetowej lub Biuletynu Informacji Publicznej, jeżeli wiązałoby się to z ryzykiem naruszenia integralności lub wiarygodności przekazywanych informacji.
2. W przypadku gdy Urząd odmówi zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub Biuletynu Informacji Publicznej lub ich elementów, wskazanych w żądaniu, albo odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu przez osobę występującą z żądaniem, osoba ta może złożyć do Burmistrza Nasielska skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, Biuletynu Informacji Publicznej lub ich elementów.
Do skarg rozpatrywanych w tych postępowaniach mają zastosowanie przepisy działu VIII („Skargi i wnioski”) ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735, 1491, 2052, z 2022 r. poz. 1301).
Pobierz: załączniki dostępne na dole strony.
Podstawa prawna: